The Alpha Men wil een moderne kijk bieden op uiterlijke verzorging voor mannen. In de shop vind je een grote selectie aan hoogwaardige producten voor haar, baard, scheren, huid en lichaam. Met deskundig advies, veel inspiratie en een breed assortiment weten ze veel klanten aan zich te binden.
Het komt wel eens voor dat een artikel niet meer op voorraad is. Voorheen werden klanten die achter het net viste niet opgevolgd. The Alpha Men verloor hierdoor geïnteresseerde klanten die in hun aankoopfase tegen dit obstakel aan liepen.
Het doel van dit project was om een bijdrage leveren aan de klantbeleving en service van The Alpha Men door alle klanten de optie te geven om hun favoriete product direct te kopen zodra het weer op voorraad is.
We hebben een campagne gebouwd die bestaat uit verschillende personalisaties en e-mail contactmomenten. Daarnaast maakte we productinformatie beschikbaar aan de inkoopafdeling zodat zij inzicht hebben in welke producten gewenst, maar uitverkocht zijn. Ook leveren we met deze campagne inzicht in alle producten die na twee maanden nog steeds niet op voorraad zijn, ondanks dat de klant hier wel om heeft gevraagd om hier intern accuraat op te kunnen handelen.