Via e-mail wordt er rond Moederdag een hoop gedeeld om producten of diensten te verkopen. Voor mensen zonder moeder of voor wensmoeders zijn deze mails een pijnlijk moment en daar kunnen we met onze mails rekening mee houden.
Bedrijven zoals Rituals, The Body Shop en Topbloemen hebben vorig jaar in aanloop naar Moederdag via wekelijkse nieuwsbrieven gevraagd of klanten Moederdag content willen ontvangen. Indien de klant op de button klikte om zich af te melden werd deze uitgesloten van de moederdagmails die vervolgens verstuurd werden. Een redelijk simpele campagne om klaar te zetten met een goed doel als je het ons vraagt! Zie bijvoorbeeld ook onze klant Mostert Juweliers die er dit jaar op tijd bij is.
Stuur een week voor de moederdagmail een dedicated mail of nieuwsbrief waarin je de voorkeur van de klant vraagt zoals Rituals bijvoorbeeld deed.
Zorg dat een klik op de button een custom field voor moederdag opt out triggert. Je kunt er ook voor kiezen om deze klant in een groep of lijst te plaatsen. Het gaat erom dat je deze klanten kunt uitsluiten natuurlijk.
Bedenk voor klanten met een moederdag opt out een ander type mail rond deze tijd met een reguliere inhoud en opmaak. Of sluit deze klanten uit van de moederdagmails of specifieke contentblokken in je nieuwsbrieven.
Sluit de klanten met een moederdag opt out in opvolgende jaren uit van het blok waarin je de vraag opnieuw aan je base stelt.
Tip!: Heb je een verrijkingscampagne lopen? Voeg dan Moederdag en Vaderdag toe aan het verrijkingsformulier. Zo vis je steeds meer klanten uit je base voor wie deze periode confronterend is.
Laagdrempelig aftasten wat wij voor je kunnen betekenen? Schiet een half uurtje in en wij gaan graag het gesprek met je aan over jouw uitdagingen en hoe wij daar eventueel bij kunnen ondersteunen.